Witam wszystkich,
wybieram się właśnie na pierwszy przegląd moją O2. Autko fabrycznie ustawione jest na QG1, ale z okazji zbliżających się wypadów wakacyjnych wole już teraz bujnąć się do serwisu. I tak przy okazji spisałem sobie usterki, które wynikły podczas mojej 9-miesięcznej eksploatacji (na dzień dzisiejszy 14.900 km):
- ubytki płynu hamulcowego (pierwszy objaw przy ok. 8000 km – kontrola w ASO – sprawdzono układ, dolano płynu) i przy 14.500 km to samo - kontrolka na desce co chwile mruga i pika, a poziom płynu na MIN),
- parowanie szyby przedniej w momencie włączania klimatyzacji – objaw występuje wyłącznie pod wieczór, bądź podczas opadów deszczu – po zapaleniu silnika i włączeniu klimatyzacji szyba zaparowuje tak bardzo, że nic przez nią nie widać, jednakże zaraz odparowuje i jest OK,
- zapach stęchlizny po wyłączeniu klimatyzacji, bądź podczas jazdy bez włączonej klimatyzacji, podobny zapach pojawia się podczas włączania biegu wstecznego bądź zamykania obiegu powietrza – prawdopodobnie zagrzybiony układ, ale samochód ma 9 miesięcy dopiero i coś chyba nie tak z tym
- dosyć słyszalne tarcie klocków hamulcowych podczas hamowania – podczas deszczu objaw zanika, widoczne ślady rdzy na tarczach hamulcowych
- i to co mnie denerwuje najbardziej: skrzypienie klamek wewnętrznych gdy się za nie ciągnie i dudnienie z okolic głośników podczas słuchania głośniej muzyki
- Stream MP3 gubi fale, szumi i czasami zawiesza się podczas słuchania płyt, ale jak wyczytałem z Forum to już standardowy problem.
A tak to wszystko gra i chodzi, średnie spalanie przez 9 miesięcy i ok.15kkm komputer pokazuje na 8,3l/100 km (60% miasto, 40% trasa).
- ubytki płynu hamulcowego (pierwszy objaw przy ok. 8000 km – kontrola w ASO – sprawdzono układ, dolano płynu) i przy 14.500 km to samo - kontrolka na desce co chwile mruga i pika, a poziom płynu na MIN),
Dolali i bylo ile?? Jesli pompa jest szczelna i nie zwiewa nigdzie, to ubywa, bo zuzywaja sie klocki hamulcowe i i plyn schodzi w dol zbiorniczka
Zamieszczone przez Misiek_Kw
- parowanie szyby przedniej w momencie włączania klimatyzacji – objaw występuje wyłącznie pod wieczór, bądź podczas opadów deszczu – po zapaleniu silnika i włączeniu klimatyzacji szyba zaparowuje tak bardzo, że nic przez nią nie widać, jednakże zaraz odparowuje i jest OK,
Nie byl kiedys zalany filtr kabinowy, tak moze byc i bedzie parowac, na skutek roznic temperatur i takich tam. Czasem paruje czasem nie. Czasem wystarczy czesciej myc szybe od srodka i problemu nie ma - u mnie pomoglo bo tez czasem parowala.
Zamieszczone przez Misiek_Kw
- zapach stęchlizny po wyłączeniu klimatyzacji, bądź podczas jazdy bez włączonej klimatyzacji, podobny zapach pojawia się podczas włączania biegu wstecznego bądź zamykania obiegu powietrza – prawdopodobnie zagrzybiony układ, ale samochód ma 9 miesięcy dopiero i coś chyba nie tak z tym
Po miesiacu uzywania klimy, moze zaczac smierdziec, zostaw kielbase w bagazniku i obserwuj kiedy zacznie smierdziec :twisted: Z grzybek od klimy jest tak samo. Smierdzi chwile zapewne i przestaje po wlaczeniu auta.
Zamieszczone przez Misiek_Kw
- dosyć słyszalne tarcie klocków hamulcowych podczas hamowania – podczas deszczu objaw zanika, widoczne ślady rdzy na tarczach hamulcowych
To moze subiektywne odczucie. A co do rdzy, to kiedy ta rdza jest. Po jezdzie, czy rano jak wsiadasz do auta, albo po deszczu?? Przod, tyl rdzewieje :?:
Zamieszczone przez Misiek_Kw
A tak to wszystko gra i chodzi, średnie spalanie przez 9 miesięcy i ok.15kkm komputer pokazuje na 8,3l/100 km (60% miasto, 40% trasa).
Dla uscislenia komputer pokazuje srednie spalanie z ostatnich 100 godzin jazdy Oczywiscie jak nie kasujesz co tankowanie komputera z 2-ki
U mnie 1 przegląd był po 29kkm (6 miesięcy)
Koszty ok. 350zł + olej CASTROL SLX LONGLIFE III 5W30 5L za ok. 200zł.
Choć weszło im tylko 4L co jest dość podejrzane...
Innych uwag co do samochodu: BRAK
Radio, jak radio... nie ma sensu się rozpisywać, bo o usterkach już wszyscy piszą.
Z klimą mam identyczne objawy. Czasem szyba natychmiast zaparuje bo widocznie wymiennik ciepła był wilgotny. Smrodek (właśnie po wyłączeniu) usuwam używając tego co w ASO, zdaje sie firmy Kent. Wyjmuje filtr kabinowy i wkładam rurkę od tego środka w kierunku konsoli centralnej i tam na ten wymiennik ciepła (parownik). Pół opakowania starcza na pozbycie się tego ale co miesiąc/2 miesiące to robie.
Na tarczach też mam rdze na obwodzie (z tym, że mam 70tys km i 3 lata) po myciu czy deszczu na całych tarczach. Podczas chamowania jak mam otwarte szyby i jade dość wolno to też słychać jak hamuje ale jest to cichy dźwięk.
Komentarz